dinsdag 24 maart 2009

Ontsteking!

Afgelopen zondag had ik visite en toen was er nog niets aan de hand. Wel kreeg ik het ineens even heel erg heet. Ik zei nog: het lijkt wel of ik een opvlieger heb en ik dacht dat dat het door dat hele kleine glaasje Sheridan's kwam. Nadat de visite weg was merkte ik dat ik pijn kreeg in mijn linkeroksel, daar waar de klieren verwijderd zijn. De pijn nam steeds meer toe en ik kreeg het steeds warmer. Om 21.30 uur heb ik toch maar de temperatuur opgenomen en toen had ik 38.0 graden verhoging. Een uur later was dat al gestegen tot 38.6. Het ziekenhuis heeft me erop gewezen dat waneer de lichaamstemperatuur boven de 38 graden komt dat ik dan "aan de bel moet trekken", dus heb ik de SEH van het ziekenhuis gebeld, maar die verwezen me naar de huisartsenpost. Nadat ik uitgelegd had wat er aan de hand was wilden ze me toch zien, dus kon ik s'avonds om 22.40 uur nog naar Nijmegen toe naar de huisartsenpost bij het Radboudziekenhuis. Een vriendin is meegegaan, want de oksel deed erg veel pijn en autorijden was dus bijna niet mogelijk.
Om 23.45 uur werd ik geholpen, inmiddels was de koorts 39.0 en begon ik ongerust te worden, bang dat de bestralingen stopgezet zouden worden. Helemaal toen de betreffende arts me doorstuurde naar de SEH van het CWZ ziekenhuis, met de mededeling dat het waarschijnlijk opengesneden moest worden!! Wat een schrik!
In het CWZ werd alles onderzocht, bloedgeprikt, urineonderzoek, longfoto etc. Na ca. anderhalf uur op de SEH te zijn geweest mocht ik gelukkig toch naar huis met een flinke dosis antibiotica en de mededeling dat ik de volgende dag contact op moest nemen met mijn arts om te vragen of de bestralingen wel verder konden gaan.
Maar eerst konden we, het was inmiddels 1.45 uur, weer terug naar de Radboud om daar de antibioticakuur op te halen bij de nachtapotheek en uiteindelijk waren we om 2.15 uur weer in Druten. De hele nacht erg slecht geslapen, omdat ik toch erg ongerust was dat de bestralingen tijdelijk stopgezet zouden worden.

Maandagochtend om 8.30 uur meteen het CWZ gebeld en die zeiden dat voor de bestraling om 11.00 uur de dokter me eerst wilde zien. Taxi gebeld en die kwamen zo snel mogelijk en die zijn eerst meegereden naar het CWZ. Ik was meteen aan de beurt en de dokter heeft mijn oksel goed onderzocht. Daar zit dus inderdaad een ontsteking in, dit komt doordat je door de bestralingen minder weerstand hebt en hij vertelde ook dat dit veel vaker voorkwam. Hij zag geen bezwaar om de bestralingen gewoon door de te laten gaan, want de ontsteking was ook vrij soepel en bevatte weinig vocht. Wel gaf hij nog het advies om in het Radboud de radiotherapeut er ook naar te laten kijken.

We konden dus gewoon naar het Radboud en de radiotherapeut bevestigde dat wat de arts in het CWZ ook gezegd had, dus gelukkig kan alles gewoon doorgaan.
De arts van het CWZ vertelde ook nog dat de koorts waarschijnlijk s´avonds wel weer hoger zou zijn en dat het wel enkele dagen duurt voordat je merkt dat de antibiotica aanslaat.

Helaas is het allemaal wel behoorlijk pijnlijk en dat is vooral lastig wanneer ik mijn armen omhoog moet leggen tijdens de bestraling, dat trekt enorm en doet wel zeer, maar gelukkig is dat maar voor even en ik ben onwijs blij dat alles gewoon doorgaat. s´Middags met een collega nog heel even op kraamvisite geweest bij een andere collega, maar dat was wel behoorlijk vermoeiend.
Eenmaal thuis even gerust, want na die slapeloze nacht was ik daar wel even aan toe.
Aan het eind van de dag was de koorts inderdaad behoorlijk hoog, 39.5, dus voorlopig doe ik het maar eens een paar dagen rustig aan.
Dus het sporten nu maar even laten, want dat is ook te pijnlijk en nu maar hopen dat de antibiotica goed aanslaat en de bestralingen ook de rest van de week gewoon door kunnen gaan.

Hera

Geen opmerkingen: