dinsdag 10 maart 2009

De eerste week bestralingen

Zo de eerste week bestralingen zit er op!
Het valt tot nu toe best mee, alleen had ik woensdag en donderdag een lichte buikgriep en dat was wel vervelend.....lekker "gammel" geweest. In eerste instantie was ik bang dat het een reactie op de bestralingen was en daar kreeg ik het toch wel benauwd van, stel je voor; van de bestralingen al misselijk en aan de diarree...........wat moet dat dan straks met de chemo worden?? Maar er bleek een buikvirus te heersen, waar ik ook ( gelukkig in beperkte mate) het slachtoffer van was. De verpleegkundige van de Radiologie kon me gelukkig dan ook geruststellen.
Ik heb één dag het sporten maar gelaten voor wat het was, staat zo slordig om de sportschool onder te spugen. Daarna gewoon de draad weer opgepakt en gewoon weer gegaan.

Ook het sporten gaat gewoon nog heel goed, van de week nog de "fittest" gedaan en mijn conditie is nog steeds "boven-gemiddeld". Niet slecht hé!! Ik ga zelfs nog steeds vooruit en voel me er erg lekker bij.

Verder nog naar de bedrijfsarts geweest, die belt over 6 weken me wel weer een keer op, ze vond het niet noodzakelijk me iedere keer te zien, want het hele proces gaat toch nog wel even duren.
Bij de fysiotherapie is de vochtophoping onder mijn oksel weer gemasseerd en die is nu gereduceerd tot het formaat "grote knikker". Zeer aangenaam om niet meer met die bal onder mijn arm te hoeven lopen. Tijdens de bestralingen mag daar ook geen punctie meer ingezet worden i.v.m. risico op infecties.

Vrijdag nog naar de verjaardag van mijn broer geweest....lekker frietjes e.d. op, was wel weer een keer smullen.
Zaterdagochtend was het weer zo lekker dat ik eerst in Druten alle boodschappen op de fiets gedaan heb ( de fiets die helemaal opgeknapt was door 2 kennissen en weer onwijs lekker fietst....met dank!!) , daarna met een vriendin naar Beneden-Leeuwen gefietst om daar nog een paar boodschappen te doen.
Daarna op mijn balkon/terras brood gegeten en koffie gedronken.....het was er nl. uit de wind, in de zon 24 graden, écht heerlijk . Vervolgens het werk opgebeld en later in de middag met 2 jongens van 16 van de groep waar ik werk nog een eind wezen fietsen.
Dit had tot gevolg dat ik om 16.45 uur barstte van de honger, dus meteen maar gegeten en uiteindelijk tegen 18.00 uur op de bank in slaap te vallen, om om 22.30 uur weer op de bank wakker te worden. Ik had uiteindelijk ca. 25 kilometer gefiets, dus zo gek was dat ook niet, gezien de buikgriep die ik ook nog gehad heb. Maar wat lekker om ook weer gewoon een keer buiten te kunnen fietsen.
Van mij mag de lente zich nog meer laten zien, want dan ziet alles er toch net even iets anders uit en de buitenlucht zorgt voor een goede nachtrust ( bij mij dus avondrust!!)

Hera

Geen opmerkingen: