donderdag 12 februari 2009

Relatief goed nieuws

Vanmorgen al vroeg op na een nacht waarin ik redelijk geslapen had, omdat ik ook een tablet Dormicum had gehad. Ons mam en mijn zus waren gisteravond al gekomen, dus konden we op tijd vertrekken
Om 7.45 uur richting Nijmegen vertrokken, want om 8.30 uur moest ik in het ziekenhuis zijn voor alle uitslagen.
Helaas flink in het langzaam rijdend en stilstaand verkeer gestaan, waardoor we pas om 8.45 uur in het CWZ waren.
Voordeel was wel dat ik dus gelijk opgeroepen werd, maar ik zat alweer op de w.c. ( toch wel gespannen dus)

Ongeveer 10 minuten nog in de kamer van de dokter moeten wachten, maar toen hij binnen kwam konden we wel al zien dat het niet allemaal negatief was.

Het positieve is dat er geen verdere uitzaaiingen zijn aangetroffen in andere lymfeklieren dan die ene die ze al op de echo hadden gezien. Dat is met name zeer positief, omdat de vorm van kanker die ik heb behoorlijk agressief was. Maar alle snijvlakken zijn schoon en dus ook 15 lymfeklieren van de 16 die verwijderd zijn waren schoon en al het slechte weefsel hebben ze dus kunnen verwijderen.
Het is géén hormonale kanker en dat betekent ook dat ik géén hormoonmedicatie hoef te slikken en dus ook niet vervroegd in de overgang wordt gebracht met alle gevolgen van dien. Dat schijnt nl. absoluut niet prettig te zijn.
Al met al redelijk positief dus.

Maar deze uitslag betekent ook dat ik wel de vervolgbehandelingen zal moeten ondergaan, 33 bestralingen en 5 à 6 keer chemotherapie. Dit was eigenlijk van te voren al bekend, dus ook dat was geen verrrassing. Ik moet het natuurlijk nog wel ondergaan, maar ik laat het maar over me heen komen. Gemakkelijk zal het beslist niet worden, maar goed: het gaat me gewoon lukken. Met de steun zoals ik die tot nu toe van onwijs veel mensen heb gehad gaat dat zeker gebeuren.

De arts vertelde me dat ik nu voorlopig onder behandeling zal zijn bij diverse andere figuren en dat we elkaar volgend jaar op de controle afspraak wel weer terug zouden zien....wel gek om daar al aan te denken, maar het feit dat hij "tot volgend jaar" zei is alleen maar positief te noemen en zo moet je het gewoon ook zien.

De bestralingen zullen over ca. 3 à 4 weken gaan beginnen, dus Loo en Rogier van Oosterhout .....ik kom op Carnavalsmaandagmiddag zeker nog even "borrelen" en kom dan 3 logees ophalen, want voor hen heb ik hier in Druten al een mooi karweitje wachten!!

Al met al ben ik best positief over vandaag, ondanks alles wat er nog gaat komen.
Ik ga er gewoon maar weer voor....dat moet lukken!!

Groetjes Hera

1 opmerking:

anne roemaat zei

hallo hera.

mooi dat je goed nieuws hebt gehad!
met jouw positieve instelling en energie kom je de chemo's vast goed door meid! ik moet veel aanje denken en heb bewondering voor de manier hoe jij dit allemaal ondergaat. Superr! ga zo door, ik duim voor je!!! groetjes anne