dinsdag 10 februari 2009

Korte Update

Afgelopen vrijdag ben ik naar de fysiotherapie geweest. Die vond dat alles er geweldig goed uitzag. Waar ik zelf vooral benieuwd naar was, was of ik al langzaamaan weer mocht gaan sporten. Afgesproken dat ik s'middags eerst een keer met fysio-fitness mee zou sporten om te kijken wat de mogelijkheden zijn en dan alleen fietsen en lopen, maar goed: ik kon weer beginnen en daar was ik erg blij mee.
s'Middags inderdaad meegefitnesst, op een zeer laag pitje: 20 minuten lopen, 10 minuten fietsen, een beenoefening en dan de oefeningen voor de linkeroksel/arm. Het is niet veel, maar ik was er toch wel wat moe van, maar het voelde onwijs lekker om weer bezig te zijn ( en ook even andere mensen te zien)

Verder een rustig weekend gehad, voor het eerst weer een stukje auto gereden en lekker vers fruit/groente gehaald in het dorpje verderop. Daarna toch maar weer lopend met het boodschappenkarretje de rest van de boodschappen gedaan. Veel schaatsen gekeken en Sims op de computer gespeeld, maar mijn huis van de Sims vloog steeds in brand, en mijn karakter in het Sims spel was constant depressief, wou daarom geen baan zoeken en liep almaar te jammeren en te janken.....ik kreeg er al gauw genoeg van.....Ik zal het spelletje wel niet goed spelen, maar wat een irritante figuur!!!

Zondag een eind over de dijk gewandeld, ca 4 kilometer en ook dat ging me gemakkleijk af. Enigste vervelende was dat ik wel behoorlijk wat wondvocht in de oksel had en dat werd steeds lastiger naarmate het meer werd. Ook nog even een uurtje bij de kinderen op het werk geweest.....leuk om weer even daar te zijn en wat werd ik enthousiast begroet door de kinderen, zo leuk!! ( Ook door de op dat moment werkende collega's werd ik enthousiast begroet....ook superleuk!!)
Ook nog gebeld met mijn oud-collega ( ook al ervaringsdeskundige) en aan haar ook nog het een en ander kunnen vragen, met name over het vocht in de oksel. Wel fijn dat je ervaringen uit kunt wisselen, hoe vervelend het ook is dat we dit alledrie ( want ook aan mijn vriendin had ik al gevraagd wat je daar nou mee aan moet) moeten meemaken. Dus dames....toch bedankt voor de tips en de geruststelling voor mij!!!

Maandagochtend toch maar naar de "mamacarepoli" geweest, want het vocht onder de oksel werd echt een last, ik voelde me net Jerommeke/ bodybuilder zo "wijdarms" liep ik met die "bal" vocht onder mijn arm. Op de poli is er door de arts een halve liter vocht uitgehaald.....wat een opluchting. Verder zei hij dat het er allemaal supergoed uitzag, dat ik vooral lekker moest gaan sporten en bewegen, dus s'middags ben ik weer een uurtje naar de sportschool geweest. Het ging al weer veel beter als vrijdag en het liefst zou ik de boel al opvoeren, maar dat zal ik toch maar onder begeleiding doen!!
Maandagmmiddag ook nog naar de fysiotherapeute/haptonome geweest, die me lekker gemasseerd heeft....geweldig ontspannend!!

Nu zit ik ook al weer klaar en aangekleed om naar de sportschool te gaan, even weer lekker bewegen en vooral ook beppen en kwekken met de mensen daar....gezellig!!!
A.s donderdag krijg ik alle uitslagen.........spannnend!!

Groetjes Hera

Geen opmerkingen: