zondag 27 juli 2008

Fietsen

Zondagmorgen, dus eerst wat uitgeslapen en daarna het advies van de fysiotherapeut opgevolgd........fietsen dus!!! Het weer was prima, te warm om te lopen , maar heerlijk om te fietsen......tenminste zolang je aan het fietsen bent!
Via allerlei landwegen door Puiflijk en Altforst naar Appeltern, om daar op een terras, bij Moeke Mooren ( Blauwe Sluis ) wat te drinken. Een leuk terras aan de Maas, maar door de glazen schotten was er géén zuchtje wind en daar gingen bij mij de "sluizen" ook open. Het gutste me werkelijk van mijn hoofd af, zo warm was het daar en ik was jaloers op al die watersporters daar......die verkoeling dat zou wel lekker zijn geweest. Ik kreeg verkoeling door een glas kraanwater ( Bij de cappuchino) waar ik zelfs nog 25 eurocent voor moest betalen .....belachelijk! Na een kwartiertje zijn we maar weer verder gefietst.







Onderweg kun je de zegen vragen bij onze Lieve Heer.....misschien om een beetje geluk gevraagd voor morgenmiddag 14.30 uur! Dan heb ik een gesprek, wat misschien de toekomst wel een klein beetje veranderd......kom ik in een later blog wel weer op terug.
Langs de Maas was het heerlijk fietsen, de uiterwaarden zijn lang zo breed niet als van de Waal, dus je fietst veel dichterbij het water en er is hier bijna geen vrachtscheepvaart, dus ziet het er ook heel anders uit als de Waal


Terug in Druten een stukje "gemountainbiked" door de uiterwaarden van de Waal, na die stortbui van gisteravond een behoorlijk blubberig gedoe!
Dit is in de uiterwaarden van de Waal, écht héél anders dan bij de Maas.
De temperatuur was inmiddels tot boven de 30 graden gestegen en dan wil je wel wat verkoeling zoeken.


De Flora en Fauna bij de Waal....bezige bijtjes!!!


Al met al 33 kilometer gefietst en dat met deze temperatuur.....niet verkeerd al zeg ik het zelf!!
Thuisgekomen ook nog het balkon "ligbedklaar" gemaakt en na een verkwikkende douche mezelf getrakteerd op een middagdutje.....écht zondag dus!!

Geen opmerkingen: