dinsdag 19 mei 2009

Dag haren!!

Het is nu al weer meer dan 2 weken geleden, dat ik de eerste chemokuur gehad heb. Het gaat nog steeds heel goed, op een wat gammel gevoel op woensdag na de kuur na, heb ik weinig last gehad. Ik ben niet ziek en niet misselijk geweest. Wel moe, maar ook dat ging na een week al weer een stuk beter.

Afgelopen vrijdag heb ik een bruiloft gefotografeerd en dat ging goed. Om 6.30 uur was ik al op en ik ging s'nachts om 2.15 uur weer naar bed, maar toen was ik dan ook goed moe. Dat had weer als voordeel dat ik zaterdag en zondagnacht super lekker geslapen heb!! Was ook wel weer eens lekker. En het was een hele leuke bruiloft, waar ik ondanks dat het best vermoeiend was echt van heb genoten!!

Sinds vorige week al weer aan het sporten geslagen en dat gaat elke keer dat ik er kom weer beter......en het voelt supergoed. Ik hou me lekker aan wat het ziekenhuis zegt: de energie gebruiken voor leuke dingen en niet voor poetsen en dat soort zaken. Afgelopen donderdag heeft een kennis mijn huisje daarom gesopt en hoe....de "Ajax wervelwind" is langs geweest en daarvoor wil ik haar hierbij dan ook erg bedanken: het was zaterdag erg fijn om in een schoon huisje thuis te komen!!

Sinds zondagmiddag kon ik merken dat mijn haar uit ging vallen. Maar waren het zondag af en toe een paar haren, sinds gisteren ging het met het uur harder met de haaruitval. Vannacht zelfs met een mutsje op geslapen, want al die haren in bed vind ik niet zo fris. Gistermiddag de kapster opgebeld ( zoals afgesproken) dat het er nu toch maar af moet. Vanmorgen nog op de koffie op het werk geweest en boodschappen gedaan, maar wel met een pet over mijn haren heen, al was het alleen maar om ze een beetje bij elkaar te houden, want ik had het gevoel dat ze zo van mijn hoofd af zouden waaien. Erg lastig voor iemand die achter me rijdt; al die plukken haar van mij in zijn/haar gezicht !!!
Vanmiddag was het zover.....niet leuk, maar wel noodzakelijk. Met de tondeuse is alles er af gehaald en ben ik dus kaal. Maar met de Toupim op (haarband met haren), modelletje "Mies" en daar een muts of een pet overheen zie je bijna niet dat ik kaal ben. Het ziet er best natuurlijk uit. Ik vind het in ieder geval leuk en dat is het belangrijkste, ik red me zowel de komende maanden!!

A.s. maandag (25-05) de 2e chemokuur; ik ga er wel een beetje vanuit dat het net zo als de eerste keer gaat. Nu eerst nog een paar dagen genieten van het mooie weer, foto's uitzoeken op de computer en back-up's maken, dus ik hou mezelf wel bezig!!

Groetjes Hera

Geen opmerkingen: