dinsdag 7 april 2009

Nog 8 te gaan!

Zo ik heb er inmiddels 30 bestralingen opzitten.
Morgen "mag" ik weer 2 x en dan is het echt aftellen. Volgende week woensdag ( 15-04) om 16.30 uur is dan de laatste! De ontsteking in de oksel is nog niet helemaal weg en ik moet nog tot donderdag a.s. antibiotica slikken. Er blijft een kleine "harde schijf" in mijn oksel zitten, die er ook nog wel een tijdje kan blijven zitten, wat wel wat ongemak geeft, maar niet noemenswaardig.
Er is inmiddels nog 2x "prut" uitgehaald, maar dat was alweer mooi helder aan het worden, dus de antibiotica doet wel zijn werk. Ook ben ik nu een week koortsvrij, dus dat is wel lekker.

De bestralingen zorgen er nu wel langzaamaan voor dat de desbetreffende borst wel wat gevoeliger wordt, en de huid is dieprood aan het worden, maar nog best stevig en dat is het belangrijkste. Af en toe jeukt het verschrikkelijk, brrrrrrr.....heel vervelend, maar goed met vette zalf smeren, dat helpt dan wel. Met de conditie valt het allezins mee, de week dat ik koorts had was vermoeiend, maar nu gaat het best wel weer goed, ik voel me verder goed en wat dat betreft vallen de bestralingen, ondanks het getob met die oksel, best mee.

Verder ben ik de afgelopen week al wel weer een keer wezen sporten en dat viel niet mee, maar ook niet tegen. Ook veel buiten gesjouwd met dat mooie weer en lekker op mijn terras in de zon gelegen.
Dus.....ik ben inmiddels wel weer uitgerust, want afgelopen weekend heb ik alleen maar geluierd, dat kon ook, want mijn schoonzusje had vrijdag mijn huisje gepoetst, dus daar hoefde ik niets meer aan te doen, alleen wat boodschappen gedaan. Zondag kwam er een vriendin en die heeft me lekker mee uit eten genomen en ze is maandag ook mee naar de bestraling geweest. Kreeg een hele uitleg van hoe het apparaat werkte etc.

Gistermiddag van het mooie weer genoten in Arnhem aan de Rijnkade op een terras, was superlekker en vooral ook heel relaxed. Daarna nog naar een verjaardag geweest. Vandaag weer gesport en overleg gehad met de fysiotherapeut over de komende chemo's, want hij gaat me elke keer dat ik chemo ga krijgen kort van te voren "tapen"; hij plaatst dan op een bepaalde manier tape op mijn buik ( maag??), en dat zou kunnen helpen om minder misselijk/ziek te worden. Dat is iets nieuws en er zijn al behoorlijk wat patiƫnten, die daar veel baat bij hebben gehad, dus wil ik daar zeker ook gebruik van maken.
Hij gaf aan dat hij (ongeacht welke dag) hij mij s'morgens voor de chemo wil tapen, dat zou in ieder geval mogelijk moeten zijn en dat is natuurlijk wel fijn!!
Maar eerst, na de bestralingen, een tijdje even niets en dat is ook wel lekker. En die paarse strepen van mijn lijf af laten "slijten" en vooral een keer uitgebreid douchen en bij moeders weer een keer lekker in bad. Kan ik nu al van genieten!!

Nog 8 dagen!!

Groetjes Hera

Geen opmerkingen: