maandag 20 juli 2009

Druk,druk,druk

Je kunt maar druk zijn met van alles en nog wat. Vanmorgen had ik de keuze; of gaan sporten of mijn huisje weer eens een keer goed onder handen nemen. Het tweede is natuurlijk ook sporten en het levert ook nog eens een schoon huis op, dus de keuze was gauw gemaakt. Ook al omdat ik niet iedere keer andere mensen het "vuile werk" wil laten op knappen, dus; handen uit de mouwen en aan de slag. Eerst maar een begonnen met een stapel papieren uitzoeken, wat een leuke hoeveelheid "oud papier" opleverde en een zeer klein stapeltje papieren die er wat toe deden. Stom hè, dat je dat allemaal bewaard, maar soms lijken dingen belangrijk die achteraf totaal niet ter zake doende zijn.
In de woonkamer ( gedeeltelijk), badkamer en wc is alles van de kant af geweest en na 3,5 uur was ik "versleten", maar mijn huisje en het terras weer lekker fris. Ik heb vast nog meer caloriën verbrand dan wanneer ik naar de sportschool was geweest.

Vandaag over een week krijg ik al weer de 5e kuur. De tijd vliegt voorbij (behalve in de week na elke kuur, die kan niet snel genoeg gaan)
Nu mijn huisje schoon is kan ik lekker uitkijken naar een leuke week. Woensdag misschien wel naar een terrasje met een vriendin uit de Liemers en vooral ijs eten!!! Donderdag komt mijn vriendin uit Amsterdam s'avonds en gaan we vrijdags in Cuijk naar de Nijmeegse Vierdaagse kijken. Vrijdagavond wordt Bennie, mijn lieve logeerhond, weer gebracht voor een paar weken....helemaal leuk en ik kijk er al naar uit om lekker met hem langs de Waal te gaan wandelen. Zaterdag even niet al te veel en zondag komt een vriendin uit Groningen en die gaat dan s'maandags mee naar de 5e kuur! Tussendoor wil ik ook nog naar mijn werk en moet ik naar de fysiotherapie voor "lidtekenmassage", moet ik naar Harold, de "nurse-practioner" voor de controle en wil ik ook nog 3x sporten deze week!!! Of het allemaal gaat lukken weet ik niet, maar de goede bedoeling is er in ieder geval.

Voor en na de 4e kuur heb ik het wel wat rustiger aangedaan, met name omdat het na de 3e kuur allemaal wat zwaarder was. De rust was wel beter, maar je merkt wel dat je na elke kuur toch wat inlevert en dat het herstel wat langer duurt. Ik baal daar wel van, maar het is nou eenmaal zo en dus pas ik mijn eigen maar aan aan wat mijn lijf vraagt, hoeveel moeite dat soms ook kost. Toch is bewegen de beste remedie tegen al dat gif in je lijf. Door het transpireren, zweet je het gif sneller uit en voel je je minder brak. Maar jongens...je snapt niet dat je van al die troep beter kunt worden!!

Maar, om het positief te blijven bekijken, vandaag over 4 weken heb ik de laatste kuur en vandaag over 5 weken heb ik het ergste gehad en kan ik aan volledig herstel gaan werken....dat klinkt toch wel heel erg lekker. Aftellen dus ......5 weken, dat kun je al op één hand tellen!!!!

Groetjes Hera

Geen opmerkingen: